Sipkema realiseert nieuw woongebouw aan de Noordsingel 250 te Rotterdam

Oud kantoorpand maakt plaats voor 57 middeldure huurwoningen

Noordsingel 250 is de naam van het nieuwbouw project aan de Noordsingel in Rotterdam. Het nieuwe woongebouw met 57 middeldure huurwoningen komt op de plek van een verouderd kantoorgebouw en een appartementen complex dat hiervoor wordt gesloopt. Sipkema Beheer B.V. ontwikkelt deze locatie.

Het project Noordsingel 250 omvat een herontwikkeling van een reeds bij Sipkema Beheer B.V. in bezit zijnde locatie aan de Noordsingel 250 t/m 290 en Heemsteestraat 3/5 te Rotterdam. Het bestaande en verouderde kantoorpand alsmede de appartementen zijn nog in opdracht van de vorige generatie Sipkema ontwikkeld en gebouwd. Het nieuwe complex omvat 57 middeldure huurwoningen, 17 parkeerplaatsen alsmede een groot aantal fietsplaatsen op het bijbehorende terrein. Het ontwerp is van Paul de Ruiter Architects, HD Groep is namens Sipkema Beheer B.V. de gedelegeerd ontwikkelaar.

Onlangs heeft Sipkema Beheer B.V. BIK Bouw B.V. uit Barendrecht aangesteld als aannemer. De technische installatie van het gebouw komt in handen van De Witte – de Witte Installatietechniek B.V. en M. Visser Elektrotechniek. Naar verwachting start BIK Bouw B.V. medio mei 2021 met de sloop werkzaamheden van het bestaande kantoor. Vervolgens wordt er gestart met de bouwwerkzaamheden. Het nieuwe woongebouw wordt opgeleverd in Q1-2023. De verhuur start in Q2-2022.

Mireille de Korte van Sipkema Beheer B.V.: “We zijn verheugd met deze mijlpaal na de jarenlange voorbereiding. De huidige locatie heeft veel historie binnen onze portefeuille en maakt plaats voor een nieuw leven. Met deze ontwikkeling voegen we 57 middeldure huurwoningen van hoge kwaliteit toe aan onze portefeuille én de Agniesebuurt in het Oude Noorden van Rotterdam”.

Noordsingel 250

Fotobijschrift: Een impressie van Noordsingel 250, het nieuwe woongebouw met 57 middeldure huurwoningen. (Impressie Paul de Ruiter architects)

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Mireille de Korte van Sipkema Beheer via (010) 441 4 991 of info@sipkema.nl

Ontwikkelaar: www.sipkema.nl